Frontoffice medewerkster Hilde; al 32 jaar onze rots in de branding!
Het is alweer 32 jaar geleden dat Hilde Mercuur voor het eerst bij ons binnenliep. Toen als administratief medewerkster. Maar ze is ook een periode secretaresse van de toenmalige directie geweest. Inmiddels is haar rol ontwikkeld tot frontoffice medewerkster, waarbij ze allerlei hrm-taken oppakt. Zoals personeels- en salarisadministratie. “Eigenlijk is mijn functie niet in één titel te gieten. Daarom noem ik mijzelf vaak ‘MVA’ – Manus Van Alles”, vertelt Hilde lachend.
Wat Hilde allemaal doet (en heeft gedaan) bij bureau bos en waarom ze al 32 jaar met plezier bij ons werkt? Ze vertelt erover in dit interview. Tijd om Hilde in het zonnetje te zetten én haar (nog beter) aan je voor te stellen.
Een duik in het verleden
“Voordat ik bij bureau bos kwam werken, werkte ik bij een assurantiekantoor in Baarn. Maar daar had ik een erg zelfstandige rol, waardoor ik de collega’s en reuring om mij heen miste. Ik wilde meer in teamverband doen”, begint Hilde te vertellen. “Dus toen mij zusje -die destijds bij bureau bos werkte- mij tipte over een vacature voor administratief medewerker, besloot ik een poging te wagen en te solliciteren.”
En dat bleek een match. Want op 1 april 1991 kwam Hilde fulltime in dienst bij bureau bos als administratief medewerkster. En groeide ze in korte tijd door tot directiesecretaresse: “Maar ik bleef de personeelsadministratie er wel altijd bij doen. Zo doe ik de administratieve voorbereiding als er een nieuwe collega of stagiair start, bereid ik de functionerings- en beoordelingsgesprekken voor en doe ik de salarisadministratie. Tijdens het zwangerschapsverlof van een collega heb ik zelfs nog heel even een uitstapje gemaakt naar de afdeling Marketing Communicatie. Maar toen ik zelf kinderen kreeg, ben ik samen met een collega één fte gaan vullen. En mij weer meer gaan focussen op de diverse directiesecretaresse- en frontofficetaken die er lagen”, vertelt Hilde over haar eerste jaren bij bureau bos.
Hilde vervolgt: “Toen de jongens naar het voortgezet onderwijs gingen, ben ik weer wat meer gaan werken. Dit gebeurde altijd in goed overleg. Ik vond het fijn dat er in mogelijkheden gedacht werd, in plaats van onmogelijkheden. En zo bleven we elkaar eigenlijk altijd vinden in elkaars wensen.”
Samenwerken is onmisbaar
Op dit moment werkt Hilde drie dagen per week bij bureau bos. Op de woensdag, donderdag en vrijdag. Samen met Erkan en Rianne vormt ze het frontofficeteam, waar Ingrid en Wendelijn verantwoordelijk zijn voor de backoffice. Haar gemiddelde werkdag?
“Ik ben een vroege vogel, dus vind het fijn om vroeg te beginnen. Eerst maak ik de openbare ruimtes netjes en dan sta ik om half 9 achter mijn nieuwe zit-sta-bureau (waar ik heel blij mee ben!). En eigenlijk is het vanaf dan een komen en gaan van collega’s bij ons in het kantoor. Met vragen over uiteenlopende personeelszaken, projecten of declaraties. Ik help mensen graag verder. En vind het dan ook fijn als zij een beroep op mij kunnen doen. Of nog beter; als ik ze kan ontlasten. Want uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel: zoveel mogelijk samenwerken om goede kwaliteit werk te leveren ”, vertelt Hilde.
Samenwerken is daarbij onmisbaar volgens Hilde: “We hebben elkaar op elk vlak van ons werk wel een keer nodig. Om te sparren, voor advies of een extra controle. En om een deel van elkaars taken af te vangen, wanneer de ander er niet is. Zit Rianne bijvoorbeeld even niet op haar plek dan pak ik de telefoon op. Of ontvang ik de gasten die binnenkomen”, legt Hilde uit.
Werken bij een familiebedrijf past mij als een jas
Wat ervoor zorgt dat Hilde na 32 jaar nog steeds fluitend naar haar werk gaat? “Omdat iedereen hier open, transparant en duidelijk is. En dat ben ik ook. Zo ontstaan er geen misverstanden en dat communiceert gewoon heel prettig”, beantwoordt ze.
“Maar ook de collega’s en de familiaire sfeer maken dat ik met plezier naar mijn werk ga. Er is een periode geweest dat we heel groot waren. Met honderd man, meerdere bv’s en meerdere locaties. Dat was toen nodig en heeft ook positieve effecten gehad, maar het formaat waar we nu zitten (circa 35 mensen), dat past mij als een jas. Het familiegevoel is echt weer teruggekomen. We zien naar elkaar om en er is aandacht voor de medewerkers. En dat gaat verder dan vragen hoe je weekend was. Dat vind ik belangrijk”, vervolgt Hilde. “Daarnaast worden er ook regelmatig teamuitjes georganiseerd om de teambuilding te versterken. Van het huldigen van de jubilarissen en het jaarlijkse kerstdiner, tot het bezoeken van projecten. Ons zeer enthousiaste bestuur van de ‘personeelsvereniging De Bosuitjes’ organiseert echt zeer uiteenlopende activiteiten. Waardoor het aanbod enorm is.”
In het zonnetje
Waarom wij Hilde zo graag in het zonnetje willen zetten? Wendelijn Sloof: “Na zo’n lange tijd bij bureau bos, is Hilde echt onze vraagbaak én steun en toeverlaat geworden. Met name voor Styloi (onze ondersteunende afdeling), de projectleiders en het Management Team. Ze heeft een historisch geweten van het bedrijf. Iets waar ze zelf totaal niet mee pronkt, maar die eer komt haar wel toe. En daarom willen wij haar op deze manier graag in het zonnetje zetten. Ik spreek namens het hele team als ik zeg dat wij echt onwijs blij zijn met Hilde en haar kennis, enthousiasme en jarenlange betrokkenheid.”
Enthousiast geworden over het werk van Hilde of de bedrijfscultuur die er heerst bij bureau bos? Ons frontofficeteam is nog op zoek naar een stagiair Office & Managementsupport. Bekijk de vacature en solliciteer. Of neem contact met ons op als je nog vragen hebt. En wie weet word jij straks wel Hildes collega.
Hilde Mercuur- Mooij
benieuwd naar de mogelijkheden?
We vertellen je graag meer over alle mogelijkheden, of het nu gaat om losse diensten of een compleet traject, wij hebben alles in huis om uw project tot een succes te maken!
bureau bos © | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring